הרבה אנשים מדברים על חשיבות עיצוב האתר ועל האפשרות למכור המון דרך האינטרנט, אבל בפועל, מי באמת יודע במה מדובר, ואיך זה שעיצוב אתרים יכול להשפיע כל-כך על רמת המכירות?
יש משהו תמים, ואפילו נעים במחשבה שמישהו רוצה את המוצר שלי, אז הוא פשוט ימצא אותי ברשת ויקנה אותו, בלי לחשוב פעמיים. אבל האמת היא שמערכת שלמה של שיקולים ורגשות מובילת את האדם לפעולה, ואותו הרוכש הפוטנציאלי שמקיש בתמימות את מילות המפתח שיובילו אותו למצוא את המוצר או השירות שהוא מחפש דרך הרשת יפגישו אותו פנים מול פנים עם עשרות, ולפעמים עשרות אלפי תוצאות – רובם של המתחרים שלך.
שימוש בעיצוב אתרים שיווקי – לנצח את המתחרים!
גולש שנכנס לאתר שלך ולא מרוצה תוך 5 שניות – עוזב והולך למתחרה. אגב, המתחרה יקבל 15-25 שניות, אפילו אם האתר שלו גרוע, מהסיבה שהלקוח הפוטנציאלי מתחיל לחשוב שזה איכות האתרים בתחום זה, ומוטב שיתחיל לקרוא יותר בתוך האתר ויתפשר כדי לקבל מענה.
אם האתר שלך מעוצב במודעות שיווקית גבוהה, מה שיקרה הוא שהגולש הפוטנציאלי יגיע לאתר שלך, ויתאהב. הוא לא יחפש מתחרים, ולא ימשיך הלאה, אלא יישאר באתר, ויפעל בצורה שאתה תחליט מראש, דרך ה"FUNNEL"', המשפך השיווקי שבנית עם מעצב אתרים שיווקי נבון.
איך זה עובד?
שני עקרונות לעיצוב אתרים יעיל:
- המם את הלקוח הפוטנציאלי – הוא נכנס לאתר, והמסרים המיידיים שמגיעים אליו עונים בדיוק על המחשבות שלו. בשביל זה צריך לדעת לחשוב כמו לקוח פוטנציאלי למוצר שלך, ולפעול משם.
- צור מתווה ברור – "הכפתור הנכון, בצבע הנכון, במקום הנכון", גורמים ללקוח לבצע את הפעולה שבחרת מראש שיעשה – ישאיר פרטים בטופס, יתקשר אליך מיד, ירכוש מוצר דרך האתר, יירשם לרשימת תפוצה, יעשה "לייק", יענה על סקר, או כל דבר אחר.
להפעיל את הלקוח בצורה נבונה זו מלאכת מחשבת, ובצורה זו עיצוב אתרים נבון הוא יצירת אומנות הכוללת שימוש באינספור רעיונות וכלים גם ברמה הטכנית, אך גם ברמה השיווקית.
Comments are closed.