מסעדות כמו כל עסק בתחומים השונים, נלחמות כדי להוביל את הלקוחות דווקא אליהם ולא למסעדות אחרות. ככל שיש יותר לקוחות, כך חל גידול בהכנסות וברווחים של כל אחת מהמסעדות.
מיתוג מסעדות
אחת הדרכים שהמסעדות נוקטות כדי לסחוף אליהן לקוחות היא מיתוג מסעדות. המיתוג מבדל מסעדה ספציפית ממסעדה אחרת בזכות הקולינריה, בדרך ההגשה, באיכות המזון, בנראות של האריזות ובשפע של מרכיבים נוספים כשמטרת כולם יחד היא ליצור בידול ולקדם את עסקיה של המסעדה הספציפית.
הרשתות החברתיות מקדמות את המסעדות
המיתוג האפקטיבי ביותר הוא שפע הצילומים של המנות הציוריות המוגשות במסעדות השונות שמעלים הסועדים כשהוגשו להם המנות החלומיות. המנות המפתות מדרבנות לקוחות פוטנציאלים רבים להגיע למסעדה זו וליהנות מהיצע גסטרונומי באיכות יוצאת דופן.
הצילומים החדים מפעילים את חושיהם של החברים ברשתות החברתיות והם מסמנים את המסעדה הזו כמקום אולטימטיבי שכדאי מאד לבקר בו וליהנות ממטעמים בטיב מעולה ובנראות יוצאת דופן.
שפת המיתוג
הליך מיתוג מסעדות כולל מעטפת רבה של תחומים שכולם מווסתים לכיוון אחיד. מדובר בשפה חדשה המדברת על מה שקורה במסעדה ומחצינה אותו, על החוויות הקולינריות, האסטרטגיה השיווקית הבאה לביטוי בהתנהלות היום יומית ועוד.
המיתוג לא קורה ביום אחד אלא זו מערכת של שלבים של מיתוג מסעדות שמחדירים בה שלב אחר שלב עד שכל המכלול הופך לחלק אינטגרלי מהזהות של המותג.
צבעי מיתוג מסעדות תופסים מקום חשוב בהליך המיתוג כולו. כל עסק בוחר את הצבעים שיאפיינו אותו ויופיעו מעתה בלוגו של החברה, באריזות ה – take away בכרזות הפרסום, על כלי האוכל, על המפיות במסעדה ועוד. חשוב לבחור שילוב של גוונים שהקהל יאהב וכך ברגע שהוא יראה את השילוב הוא יבין שהגיע למסעדה הממותגת.
חשיבה לטווח הרחוק
מיתוג עסק הוא תהליך שקורה אחת לכמה שנים כדי לבצע מהפך בתודעת הציבור. להגעה ליעד חייבים ליצור קונספט ייחודי שאינו דומה לאף רשת אחרת, צבעוניות, פרצופים מחייכים, מבנה מיוחד של הקופסאות, השקעה באיכותם של האריזות, או כל דבר שיעלה חיוך על שפתי הלקוחות ויגדיל באופן ניכר את הסיכוי להצלחת הליך מיתוג מסעדות.
Comments are closed.