באופן לא מפתיע, גוגל היא עסק לכל דבר ועניין ממש כמו כל עסק אחר. לכן כמו שהמטרה של כל עסק היא לשים את לקוחות החברה בראש כדי שיהיו מרוצים ויחזרו להשתמש בשירותי החברה, כך זוהי גם המטרה של גוגל – להעניק לגולשים המשתמשים במנוע החיפוש שלה חוויית משתמש כמה שיותר איכותית וטובה, כך שהם ירצו להמשיך ולהשתמש במנוע החיפוש לצרכים השונים שלהם.
משום כך גוגל עושה סינונים קפדניים במיוחד בנוגע להצגת אתרי אינטרנט בתוצאות החיפוש שלה, ככל שהאתר יהיה יותר טוב ואיכותי עבור הגולשים כך גוגל תיתן לו העדפה ותבחר להציג אותו בין המיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש שלה. על סמך המטרה הזו מקדמי האתרים עובדים ללא הרף – לבצע תהליכי אופטימיזציה איכותיים לאתר, כך שהוא יונגש לגולשים בצורה טובה ונעימה יותר ושגוגל ירצו לקדם אותו ולהציג אותו כמה שיותר גבוה במיקומים. למידע נוסף על שיווק עסק קטן.
תהליכי האופטימיזציה כוללים מגוון פעולות מורכבות ודינמיות לחלוטין, כך שאין פעולות קבועות ובלעדיות לכל אתר אלא בהתאם למטרתו וצרכיו. אך חשוב להבין כי אחד מהפרמטרים הנוגעים לקביעת איכות האתר בתהליכי השיפור והקידום הינו מהירות האתר.
מדוע מהירות האתר משפיעה על פעולת הקידום?
כל אחד מאתנו יודע כמה מתסכל זה יכול להיות שאתר אינטרנט שאנו נכנסים אליו לא מגיב, או שלוקח לו הרבה מאוד זמן לעלות ולהציג את המידע שאנו מחפשים. במונחים של עולם האינטרנט, "הרבה זמן" אלו כמה שניות בודדות – אך אותן שניו הן קריטיות במיוחד עבור התדמית של האתר, ועבור העצבים והחוסר סבלנות של הגולשים. מכיוון שהיצע האתרים הוא גדול בכל תחום, אתר איטי שלא עולה מהר ומציג את המידע שהגולש מחפש לא יוכל להחזיק אותו הרבה זמן – אלא הגולש פשוט ימשיך הלאה לאתר הבא אחריו.
כפי שהזכרנו בהתחלה, גוגל רוצה להעניק לגולשים שלו את השירות הטוב ביותר. לכן אתר שהוא איטי ולא מעניק לגולש את חוויית הגלישה האולטימטיבית, מסומן על ידי גוגל כאתר שאינו איכותי וכך הוא יידחק בתחתית תוצאות החיפוש, עד כדי חוסר נראות ופגיעה בפעולות הקידום והאופטימיזציה שבוצעו בו. זה משהו שניתן גם לבדוק בעזרת גוגל אנליטיקס.
דרכים לשיפור מהירות האתר
חלק מרכזי של מקדם אתרים הוא לבחון את מהירות האתר בזמן גלישה במחשב נייח או במובייל. ניתן לבצע את בדיקת המהירות באופן פשוט ומהיר באמצעות מגוון כלים שונים ומצוינים כמו כלי PageSpeed של גוגל. ישנם מספר גורמים העלולים לפגוע במהירות של האתר, אך באמצעות מספר דרכי שיפור אפקטיביים ניתן לייעל את האתר ולצמצם באופן מיטבי את מהירות הטעינה של האתר:
- הקטנת תמונות באתר – אין ספק כי תמונות באתר הן אחד מהגורמים המשפיעים לטובה על הגולשים וחוויית המשתמש שלהם. מהירות הטעינה של האתר מושפעת מגודל האחסון שלו, כך שתמונות באתר תופסות חלק נכבד ועיקרי משטח האחסון. לכן ניתן לבצע פעולות הקטנה ודחיסה של משקלי תמונות, כך שהן עדיין יהיו איכותיות אך לא ישפיעו על המהירות.
- שימוש בזיכרון מטמון – זיכרון זה מסמן לדפדפן לשמור דפי אינטרנט שבהם הגולשים ביקרו בעבר, כך שביקור חוזר באותם דפים לא יצריך משאבים גדולים מהאתר אלא יעשה שימוש בזיכרון שנשמר בביקור הקודם.
- בחירה בשרת אחסון מתאים – חשוב לבחור את חברת האחסון של האתר על פי גודלו של האתר. אתר בעל תוכן רב הכולל גם תמונות במשקלים גדולים, מוכרח להיות מאוחסן בשרת חזק עם נפח אחסון גדול.
Comments are closed.