לפעמים צריך להגיד שלום ולא להתראות, גם אם מדובר ברכב האהוב והיקר שלנו ששרת אותנו נאמנה במשך שנים. אז עם כל הצער שבדבר, צריך לזכור שגם מהבלאי שלו אפשר להרוויח. מדינת ישראל נאבקת בכל מיני דרכים בזיהום הסביבה והסכנות בכבישים. אחת מהדרכים האלה נקראת גריטת רכב. רכבים ישנים, לא בטיחותיים, מזהמים ומסוכנים הם רכבים שניתן לייעד לגריטה.
תוכנית הגריטה של המדינה הייתה מעניקה לכל בעל רכב שנלקח לגריטה כ-3000 ₪, כתמריץ להורדת הרכב המסוכן מהכביש, אך כיום היא תוכנית שמיועדת רק לרכבי דיזל כבדים.
הליך הגריטה הוא פירוק של כל רכיבי המכונית וחלוקה ביניהם לחלקים שמישים וחלקים שניתן למחזר או להטמין. כך גם עלויות האחזקה הגבוהות של רכבים ישנים כאלו נחסכת מהבעלים וגם הם מקבלים פיצוי כספי ששוויו ודאי גבוה יותר ממה שהיו מקבלים לו היו מוכרים אותו.
אילו רכבים מתאימים לתוכנית הגריטה?
כאמור, לא כל הרכבים מתאימים לתהליך של גריטת רכב. כדי להתאים על הרכב לעמוד בכל התנאים הבאים:
- רכבים פרטיים.
- רכבים בני 20 שנים לפחות.
- רכבים בעלי טסט בתוקף ורישיון רכב בתוקף.
- רכבים שמתניעים בקלות ומסוגלים לנסוע.
ההיגיון שעומד מאחורי התנאים הללו הוא שרכב הקיים למעלה מ-20 שנה הוא ככל הנראה רכב ישן ומסוכן שיש להוריד מהכביש. אך עליו להיות בעל רישיון וטסט בתוקף כדי להימצא עליו מלכתחילה, כמו גם היכולת להתניע ולנסוע שבלעדיה הוא אינו מהווה כל סיכון.
רכבים שאינם עומדים בתנאים אלו אך בעליהם בכל זאת רוצים להיפטר מהם, כמו כלים מסחריים, כלים תקולים שאינם נוסעים וכדומה, יכולים להגיע לפירוק רכבים.
האישור להליך גריטת רכב אמנם ניתן על ידי משרד הרישוי אך האחריות על יצירת קשר עם חברת הגריטה מוטל על הבעלים, וזוהי למעשה האחריות האחרונה שלו בנושא אותו הרכב. חשוב לשים לב לפנות לחברה מיד עם הינתן ההיתר לגריטה שכן הוא מהווה רישיון זמני ל48 שעות בלבד. בנוסף, על החברה להחזיק בכל האישורים המיועדים לשירותי גריטה מטעם המדינה, וגם אתה זה לשוב לבדוק לפני סגירת העסקה.
Comments are closed.